دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

ساخت یک بازی کامپیوتری یک پروسه ی زمان بر ، پیچیده و طاقت فرسا است و یکی از مهمترین قسمت های مرحله ی ساخت یک بازی ، مرحله ی طراحی ( Design ) می باشد . طرح بازی یک زیر مجموعه از توسعه ی بازی که شامل پردازش طراحی محتوی و قوانین یک بازی در مرحله ی قبل از تولید و طراحی روند بازی ، محیط ، سیر داستان در خلال مرحله ی تولید می باشد . طرح بازی به فردی ماهر و صلاحیت فنی به خوبی نوشتن مهارت ها نیاز دارد .

بایگانی

معرفی Game Designer

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۵۴ ب.ظ

یک طراحی بازی کسی است که روند بازی ، تصور کردن و طراحی قوانین و ساختار یک بازی را طراحی می کند . بسیاری از طراحان ، حرفه ی خود را در بخش تست کردن آغاز می کنند جایی که خطاها به صورت مستقیم توسط دیگران دیده می شود .

حرفه ی طراحی در بازیهای کامپیوتری به بخش های زیر تقسیم می شود :
1 - طراح اصلی کار دیگر طراحان را هماهنگ می کند . طراحی اصلی ارتباطات تیم را مطمئن و تصمیم های طراحی بزرگ را میسازد .  طراحی اصلی اغلب فنی و باهوش است .

2 - طراح مکانیک بازی ، مکانیک روند بازی طراحی میکند و می سنجد .

3 - طراح مراحل یا طراح محیط ، کسی است که مسئول برای ساخت محیط بازی ، مراحل و ماموریت ها است .
تیم طراحی یک بازی معمولا متشکل از یک طراح اصلی ( Lead Design ) و چندین طراح مراحل بازی می باشد . این تیم مسئولیت طراحی و تدوین حس و مفهوم بازی را بر عهده دارند . طراح بازی بایستی درک درستی از محیط اطراف خودش داشته باشد تا بتواند مقتضیات مورد نیاز یک بازی را نسبت به نیاز امروزه ، وارد بازی کند .
در خیلی از بازی ها طراحی محیط بسیار مهم تر از طراحی شخصیت ها و اشیا می باشد . طراح محیط باید این توانایی را داشته باشد که از زوایای مختلف به محیطی که قرار است طراحی کند نگاه کند . می توان طراح بازی را به طراح صحنه و لباس برای فیلم های سینمایی تشبیه کرد . نرم افزارهایی که یک طراح مراحل با آنها سر و کار دارد عبارت اند از : Maya ، 3D Studio Max ، Softimage XSI و فتوشاپ برای ساخت Texture .


منبع: پرومیکرز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی