معرفی Game Designer
یک طراحی بازی کسی است که روند بازی ، تصور کردن و طراحی قوانین و ساختار
یک بازی را طراحی می کند . بسیاری از طراحان ، حرفه ی خود را در بخش تست
کردن آغاز می کنند جایی که خطاها به صورت مستقیم توسط دیگران دیده می شود .
حرفه ی طراحی در بازیهای کامپیوتری به بخش های زیر تقسیم می شود :
1 - طراح اصلی
کار دیگر طراحان را هماهنگ می کند . طراحی اصلی ارتباطات تیم را مطمئن و
تصمیم های طراحی بزرگ را میسازد . طراحی اصلی اغلب فنی و باهوش است .
2 - طراح مکانیک بازی ، مکانیک روند بازی طراحی میکند و می سنجد .
3 - طراح مراحل یا طراح محیط ، کسی است که مسئول برای ساخت محیط بازی ، مراحل و ماموریت ها است .
تیم
طراحی یک بازی معمولا متشکل از یک طراح اصلی ( Lead Design ) و چندین طراح
مراحل بازی می باشد . این تیم مسئولیت طراحی و تدوین حس و مفهوم بازی را
بر عهده دارند . طراح بازی بایستی درک درستی از محیط اطراف خودش داشته باشد
تا بتواند مقتضیات مورد نیاز یک بازی را نسبت به نیاز امروزه ، وارد بازی
کند .
در خیلی از بازی ها طراحی محیط بسیار مهم تر از طراحی شخصیت ها و
اشیا می باشد . طراح محیط باید این توانایی را داشته باشد که از زوایای
مختلف به محیطی که قرار است طراحی کند نگاه کند . می توان طراح بازی را به
طراح صحنه و لباس برای فیلم های سینمایی تشبیه کرد . نرم افزارهایی که یک
طراح مراحل با آنها سر و کار دارد عبارت اند از : Maya ، 3D Studio Max ،
Softimage XSI و فتوشاپ برای ساخت Texture .
منبع: پرومیکرز