دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

ساخت یک بازی کامپیوتری یک پروسه ی زمان بر ، پیچیده و طاقت فرسا است و یکی از مهمترین قسمت های مرحله ی ساخت یک بازی ، مرحله ی طراحی ( Design ) می باشد . طرح بازی یک زیر مجموعه از توسعه ی بازی که شامل پردازش طراحی محتوی و قوانین یک بازی در مرحله ی قبل از تولید و طراحی روند بازی ، محیط ، سیر داستان در خلال مرحله ی تولید می باشد . طرح بازی به فردی ماهر و صلاحیت فنی به خوبی نوشتن مهارت ها نیاز دارد .

بایگانی

نکات مهم بازی سازی (قسمت سوم)

چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸ ق.ظ

برنامه نویس


این ده نکته توسط آقای NOEL LLOPIS برنامه نویسی که در پروژه بازی های نظیر THE BOURNE CONSPIRACY ، DARKWATCH و سری بازی the MECHASSAULT کار کرده است نوشته شده است.



1.    نوشتن بازی: این مهمترین چیز یک برنامه نویس آرزوی انجام آن را داشته باشد. این زیاد مهم نیست که از چه زبانی استفاده می کنید یا چه نوع بازی مد نظر شماست. چه اهمیتی دارد که شما بخواهید چند بازی کامل را از ابتدا تا انتها تجربه کنید. من توصیه می کنم که از چند بازی کوچکتر و بعد به سمت بازی های بزرگتر حرکت کنی. نوشتن یک ماد خوبه اما نوشتن چند عدد معدود به عنوان اولین کارتان و یک نمونه تکنیکی. این بازی ها می توانند بصورت یک دموی بزرگ ساخته شده و تجربه شما را بیشتر نمایند.


2.    پوشش دادن پایه: همچون یک برنامه نویس بازی، به طور یقین تکنیک هایی وجود دارد که شما باید به آن برسید و در بسته ابزارتان قرار دهید. شما باید با ماتریس ها، بردارها و عملگرهای نظیر پایه ساختار داده و الگوریتم ها و با مهارتهای اصولی مهندسی نرم افزار و برنامه نویسی شی گرا کاملاً راحت باشید. شما باید یک پایه قوی داشته باشید که اجازه بدهد شما کاملاً در ساخت بازی متمرکز شوید نه برخی مسائل پایه ای طراحی.

3.    داشتن یک مرحله متوسط در برنامه نویسی به زبان ++C: بیشتر بازی ها توسط برنامه نویسی به زبان C++ نوشته شده است. و شما باید یک تیم موثر و حرفه ای را در کنار خود داشته باشید. شما به یک سطح میانه در برنامه نویسی به این زبان نیازمندید. از تخصصی بودن این زبان نترسید. ++C کاملاً گردوخاکی و مبهم می باشد. گوشه های تاریک این زبان برخی لایه هایی از آن است که درباره اش می دانیم. سخت بنویسید. نباید API ویژه شما (همچون OpenGL یا DirectX و...) برایتان آزاردهنده باشد. این شناس شما در استفاده از یک API متفاوت است که می تواند کاملاً پیچیده و سطح بالا باشد. دیگر زبانها همچون Python، Lua یا Lisp هم برای یادگیری گزینه های دیگر و خوب می باشند. و می تواند به شما یک دید جدید در برنامه نویسی بدهد و در تمام مهارتهای شما در برنامه نویسی کمک بسیاری بکند.   

4.    هرگز یادگیری را متوقف نکنید: هرگز فکر نکن به محض فارغ التحصیل شدن از مدرسه (یا دانشگاه) هر چیزی را که نیاز داشتید یاد گرفتید. بهترین برنامه نویسان بازی هم همواره در تکاپوی یادگیری چیزهای جدید هستند. حتی پس از سالها تجربه بازهم کمبود یادگیری چیزهای جدید همچون سخت افزارهای جدید، زبان های جدید، تکنیک های جدید، API های جدید، الگوریتم های جدید و... به همراه بسیاری از منابع جدید که در بیرون پیرامون این ها وجود دارد. اینجا هیچ عذر و بهانه ای نیست که شما از کتب، مجلات، پایگاه های اینترنتی و کنفرانس ها چیزهای جدید را یاد نگیرید.

5.    ارتباط: من نمی توانم تایید کنم که چقدر ارتباط خوب در تیم مهم است. شما باید یک ارتباط موثر و تلاش هماهنگ با سایر برنامه نویسان داشته باشید. برای هنرمندان و طراحان توضیح دهید که کدهایتان چگونه کار می کند. فهمیدن چهره های دیگر اعضای تیم که به آن نیاز داریم. و توضیح دهید که چرا دارید این کار را انجام می دهید و پیشنهاداتی برای بهتر ساخته شدن را بدهید. چگونه باید یک ارتباط بهتر انجام دهیم؟ در کلاس هایتان حاضر شوید، با دیگر مردم سر سفره ناهار بنشینید، نوشتن جزئیاتی از تخصص ها و کارهایتان در یک وبلاگ، و شرکت کردن در تالارهای گفتگو و قرار گرفتن در لبست پست الکترونیکی توسعه دهندگان بازی.

6.    ابزارهای کسب و کار: تمامی اصول الگوریتم ها و برنامه نویسی های بزرگ را یاد بگیرید. امّا هنگامی که آنها به کارتان آمد. شما باید از ابزارهای برنامه نویسی معین در تمام طول روز استفاده نمایید. از یک ویرایشگر خوب و راحت، یک برنامه کنترل منبع Source و یک اشکال زدای خوب استفاده نمایید. نترسید از اینکه آیا اینها بصورت یکسان در این شغل استفاده می شود یا نه. این چیز مهمی است که شما بدانید که چه کار می توانید به همزاه تیم انجام بدهید و چگونه از تیم به طور موثر استفاده نمایید.

7.    کار با یک تیم در یک پروژه بزرگ: اگر شما فقط در پروژه خودتان کار می کنید. شما به سمت یک شوک پیش می روید. شما نمی توانید با دیگر مردم درمورد چگونگی کار کردن کدهایتان هماهنگ باشید. امّا شما باید بتوانید منابع بزرگ کدهای نوشته شده توسط دیگر اعضای تیم را بخوانید و تغییر دهید. اگر شما شانسی برای پیوستن به تیم های پروژه های بزرگ را ندارید باید برای ورزیدگی و تجربه بیشتر با پروژه های منبع باز Open-Source دیگران کار کنید.

8.    مطالعه و انجام بازی ها: شما باید با آخرین بازی های بیرون و آخرین پیشرفت ها و فناوری های آن آشنا باشید. نباید فقط بازی ها را بازی کنید. بازی ها را مطالعه کنید. کوشش کنید تا شکل خارجی تکنیک های چگونگی رندرشدن سایه های استفاده شده را دریابید. یا چگونگی هوش مصنوعی آن برای انجام تصمیمات تاکتیکی آن آشنا شوید.

9.    برداشتن یک حوزه کاری: یک برنامه نویس بازی موثر یک درک خیلی خوب از چگونگی کار تمام حوزه های کاری متفاوت بازی با یکدیگر دارد. گرافیک، هوش مصنوعی، ردیابی تصادم، شبکه، واسطه کاربری، ورودی، فیزیک و سایر چیزهای باقی مانده. در ابتدای دوره کار این بسیار مهم است که شما برخی قسمتهای بازی را در صورت امکان باز کنید. در مورد حوزه های کاری فکر کنید. پس از چند سال در یک حوزه کاری ویژه متخصص شده و فقط در آن حوزه کار کنید.

10.    کسب آموش عمومی: نباید از شاخه های خارجی و چیزهایی که به برنامه نویسی مربوط نمی شود بترسید. داشتن یک دانش عمومی یا هرچیز دوست داشتنی که مربوط به توسعه بازی نمی شود می تواند یک پایه سودمند و مفید را برای تمامی دوره زندگی و مخصوصاً راه های غیرمنتظره بوجود آورد.
  • علیرضا غفارپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی