دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

ساخت یک بازی کامپیوتری یک پروسه ی زمان بر ، پیچیده و طاقت فرسا است و یکی از مهمترین قسمت های مرحله ی ساخت یک بازی ، مرحله ی طراحی ( Design ) می باشد . طرح بازی یک زیر مجموعه از توسعه ی بازی که شامل پردازش طراحی محتوی و قوانین یک بازی در مرحله ی قبل از تولید و طراحی روند بازی ، محیط ، سیر داستان در خلال مرحله ی تولید می باشد . طرح بازی به فردی ماهر و صلاحیت فنی به خوبی نوشتن مهارت ها نیاز دارد .

بایگانی

نکات مهم بازی سازی (قسمت چهارم)

چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۱۱ ب.ظ

صدا

این ده نکته توسط آقای ROB BRIDGETT نوشته شده است. این شخص یک طراح صوت آزاد می باشد و بیشتر طراحی صدای بازی هایی را انجام می دهد که کنسول  را در بردارد. همچنین او دو سال بصورت خانگی در انگلستان مشغول به کار طراحی صوتی بوده است. وی طراحی صدای بازی هایی نظیر SCARFACE: THE WORLD IS YOURS را اتجام داده است.



1.    کار آزاد یا داخلی: (کار آزاد یا  به کاری گفته می شود که از شخص خاصی حقوق ثابتی نمی گیرد و برای خودش کار می کند) (کار داخلی به کاری گفته می شود که در درون یک سازمان یا شرکت انجام می گیرد) یکی از تصمیمات اصولی این است که آیا ما بصورت تمام وقت کارمند یک کمپانی توسعه دهنده بازی شویم یا اینکه شما صداهای ساخته شده تان را بصورت کار آزاد به صنعت بازی ارائه دهید. آهنگسازان معمولاً در قلمرو کار آزاد خیلی بهترند تا در موقعیت یک کار داخلی. این تصمیم باید بر اساس ترازوی زندگی کاریتان باشد. شما باید ببینید که افداف موثرتان در کارفرمایتان است یا در مشتری هایتان.

2.    همواره محترمانه با مشتریانتان رفتار نمایید: آیا شما یک کار آزاد دارید یا داخلی؟ مردم کار می کنند با رفتار مشتریانشان. یک طراح صدا، یک آهنگ ساز و یا حتی یک ضبط کننده صدا آنقدر به مشتریانشان نیاز دارند که مشتری ها هم به آنها. این امکان دارد که گاهی اوقات با اشاره بگوید که آهنگ دیوانه کننده است. امّا به ایده ها گوش فرا می دهد و آنها را باز می کند. بعد از چند نمونه دیگر این اشارات هم تمام می شود. شما باید شگفت زده هم بشوید که کار اولتان دیوانه کننده است. در نتیجه مردم شما فقط با احساساتشان کار می کنند. و شما باید خیلی خوشحال باشید که یک همچنین کاری دارید.

3.    ساختن یک دموی حقیقی سخت: دموی حقیقی شاید اولین چیز مهمی از قطعه کارتان باشد که شما به کارفرمای آینده تان می دهید.
 
4.    ساختن ارتباطات و تماس قبلی در صنعت: در اینجا انواع مختلف عکس العمل های مردم که وارد این صنعت می شوند موجود است. همچون GDC. ملاقات و گپ با استعداد های صدا که پیش از این در این صنعت بودند بزرگترین راه برای گرفتن ارتباط و بازخورد و بهتر جستجو کردن کار برای استعدادها و بزرگان می باشد. چنانچه یک نماینده از یک کمپانی و برای صدا در عموم بود. مردم هستند کسانی که آماده اند برای سخنرانی، میز گرد و کارگاه های مشاوره که این بزرگترین و بهترین راه برای ساختن ارتباط می باشد. تمام کسانی که اکنون در کار صدای بازی موفق بودند در گذشته در نقطه ای بودند که تو هم اکنون ایستاده ای.

5.    تولید و درخواست: به طور جاری اینجا تعداد بسیاری آهنگساز برای صدای بازی ها وجود دارد. به درون محیط نگاه کنید، اینجا جاهایی است که کمبود وجود دارد. به طور جاری برنامه نویس صوتی، طراح جلوه های صوتی، مجری، طراح دیالوگ و همه چیزهایی که در آهنگ سازی کمبود وجود دارد. و شما باید راه هایی را برای پیدا کردن این گزینه ها پیدا کنید. یکمرتبه درون این صنعت بازی تو می توانی یک شانس فراوان پیدا کنی و  ثابت کنی که استعداد داری و در یک راه راحت قرار بگیری.

6.    به راه هایی نگاه کن که ثابت کند که تو یک بازیگر تیم هستی: توسعه بازی گرداگرد همکاری و گرداگرد پیدا کردن متقابل راه حلهایی برای حل بهتر مشکلات است. اگر شما می خواهید ثابت کنید که داربد همراه یک پویانما یا یک مدیر برای یک فیلم یا بازی کوتاه کار می کنید. و نمایش می دهید برخی از حوزه هایی را که پیرامون صدا صحبت می کنید و با ایده های مردم در مورد صدا کار می کنید. این می تواند هرکس را که دیدار می کند تحت تاثیر قرار دهد. صداهای بزرگ روند بازی یا داستان بازی را تقویت می کند. یک صدای خوب دلیلی برای خوب بودنش به تنهایی نیست. اگر یک بازی شکست بخورد همه شکست بخورند آیا صدا خوب بوده یا نبوده؟

7.    نباید خلاصه ات را زینت دهی: گذاشتن اطلاعات غلط یا گمراه کننده در خلاصه یا کار واقعی ایده خوبی نیست. و شما همواره می خواهید یک چیز درست معین را پی ببرید. چرا یک کار مخصوص بازی یا فیلم را انجام می دهید. اگر شما فقط یک دیالوگ را ویرایش کنید. سپس فقط دیالوگ های ویرایش شده را بگذارید. نمی توانید از چیزی سردربیاورید. همچون کسی که تمام صدای بازی را انجام می دهد شما باید سوال بپرسید و در مورد کارتان با یک شخص مسئول صحبت کنید.

8.    کسب تجربه: کارفرماها معمولاً به تجربه بالا به عنوان شرایط نگاه می کنند. بسیاری از دوره های صدای بازی یا فیلم شغلی نزدیک است. اگر بتوانی به یک توسعه دهنده بازی نزدیک شده و دوره ای را با او بگذرانی برای کسب تجربه بسیار خوب است.

9.    همه یک تماس هستند: برقراری ارتباط خیلی زودتر از دانشگاه می تواند شروع شود. اگر شما می توانید برای پروژه دوستتان به صورت رایگان کار کنید حتماً انجام دهید. این دوست می تواند بیشترین احتمال برای پیدا شدن یک کار باشد. شروع کمپانی و برگشت آنها به تو برای صدا، یا عمل به توصیه های تو برای دیگران. اگر شما یک ورزیدگی و مهارت خاصی داشته باشید می توانند شما را به یاد بیاورند.

10.    نرم افزارهای انعطاف پذیر: ابزارهایی که برای صدا در بازی ها هستند همواره در حال تغییر و تحول اند. و هیچ استانداردی برای نرم افزار در صنعت بازی و فیلم نیست. هر کس از ابزارهای حرفه ای استفاده می کند. شایستگی یادگیری در سایر سیستم ها متفاوت است.
  • علیرضا غفارپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی