دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

ساخت یک بازی کامپیوتری یک پروسه ی زمان بر ، پیچیده و طاقت فرسا است و یکی از مهمترین قسمت های مرحله ی ساخت یک بازی ، مرحله ی طراحی ( Design ) می باشد . طرح بازی یک زیر مجموعه از توسعه ی بازی که شامل پردازش طراحی محتوی و قوانین یک بازی در مرحله ی قبل از تولید و طراحی روند بازی ، محیط ، سیر داستان در خلال مرحله ی تولید می باشد . طرح بازی به فردی ماهر و صلاحیت فنی به خوبی نوشتن مهارت ها نیاز دارد .

بایگانی

تصاویری از محل کار ۱۰ شرکت بازی سازی

پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۳۲ ب.ظ
تصاویری وحشتناک و تکان‌دهنده از محل کار ۱۰ شرکت بازی سازی

تصاویر زیر از ده شرکت منتخب به روایت سایت gameshopguru.com می باشد که دیدن این تصاویر شاید به روحیات ما گیمرها لطمه وارد کند. البته با دیدن تصویر زیر و توضیحات مختصری که خواهید خواند هر چه بیشتر به تفاوت میان بازی سازان داخلی و خارجی پی می‌برید و به قول معروف ” یه جورایی” به آنها حق خواهید داد. ولی بهتر است بازی سازان نیز که توهمات رقابت با بازی های خارجی را دارند این مطلب را خوب برانداز کنند و در حد توانایی های خودشان بازی بسازند و در مصاحبه ها و همایشهای مختلف دم از رقابت با بازی سازان خارجی و شکستن شاخ غول نزنند.


EA San Francisco

مقر اصلی EA در کالیفرنیاست، جایی که بازی های بسیار معروفی مثل سری Sims از آنجا بیرون آمده است. در این دفتر کاری بسیار جالب، دو رستوران و یک سالن بدنسازی بزرگ وجود دارد و همچنین دو زمین بسکتبال و والیبال و زمینهای کوچک دیگر. در این ساختمان مجلل و در کنار دفاتر بازی سازی سالنهای بزرگ برای بازی کردن و همچنین سالنهای بزرگ جهت همایشها نیز وجود دارد. EA حتی شعبه استارباکس مخصوص خود را نیز دارد.(استارباکس کمپانی بزرگی مثل مک دونالد و امثالهم است)

ea3

ea1

ea2——————————————

Three Rings

استودیو Three Rings یکی از شرکتهای بی سرو صدا و خود ساخته وابسته به SEGA است. این استودیو در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده است و اولین بازی آنها سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد. مقر این استودیو در سان فرانسیسکو است. دفتر کار آنها از سبک هنری steampunk (سبک عملی تخیلی که در آن سازه ها و وسایل حالتی شبیه به دستگاهای قدیمی ولی با تکنولوژی جدید دارند و در آنها از المانها و ابزار آلات بخار استفاده می‌شود) الگو برداری کرده است. این دفتر حدود ۲۰ کارمند دارد و اتاق بازی مخصوص به خود را نیز داراست. محیطی بزرگ و دلباز و همچنین یه اتاق مخفی را نیز در خود جای داده است.

three-rings-5

three-rings-1

three-rings-2——————————————

Guerilla Games

مطمئنا گوریلا گیمز که خالق سری Killzone است را می شناسید. این استودیو در سال ۲۰۰۰ و با ادغام سه استودیوی کوچک دیگر شکل گرفت. در حال حاضر این شرکت در سرتاسر دنیا حدود ۱۶۰ کارمند دارد و مقر اصلی آنها در آمستردام هلند است. دفتر کار آنها بسیار زیبا و جالب است و در جای جای این دفتر دکوراسیونی را می بینید که ردپای کیلزون و آرمهای این استودیو در آنجا حضور دارند. آنهم به بهترین و زیباترین حالت.

guerilla-21

guerilla-1

guerilla-3

guerilla-4——————————————

Nau*gh*ty Dog

این استودیوی موفق در سال ۱۹۸۴ توسط Andy Gavin و Jason Robin به عنوان یک کمپانی مستقل تاسیس شد و  در سال ۲۰۰۱ توسط سونی به طور کامل خریداری شد. این استودیو به خاطر سری بازی Crash Bandicoot و Uncharted به خوبی معرف حضور گیمرها هست. وقتی هوای معتدل و گرم کالیفرونیای جنوبی خودش را نشان می‌دهد شما سگهای شیطانی(منظور کارمندان این شرکت است) را خواهید دید که در زمین بزرگ بسکتبال این کمپانی مشغول بازی هستند و یا در حال تمرینات “یوگا” در سالن مخصوص آن هستند و یا در گروهای دسته جمعی به گشت و گذار در شهر می روند و یا در حال نوشابه باز کردن برای یکدیگر به خاطر توانایی های خودشان هستند.

ND-3

ND-1

ND-2——————————————

Blizzard office

بازی محبوب WOW برای این استودیو بسیار پول سازی کرد و این کمپانی با کمال میل مقادیری از این پولها را در ساخت دفتر کار زیبای خود خرج نموده است. این دفتر آمیزه ای از هنر و تلفیق بازی های WOW و Starcraft و Diablo است. یک اتاق ریلکسیشن بسیار مجلل و بزرگ بین دفاتر کاری وجود دارد. همچنین شما می توانید در مواقع فراقت یا استراحت به شطرنج بپردازید یا اگر تحرک نیازمندید یک دست والیبال به بدن بزنید و یا چشمهای خودتان را در اتاق بازی های آرکید فرسوده کنید.

blizzard-4

blizzard-1

blizzard-2

blizzard-3——————————————

Pocket gems office

این استودیو بازی های F2P برای پلتفرمهای موبایل می سازد. این استودیو در سال ۲۰۰۹ توسط Daniel Terry و Harlan Crystal تاسیس شد و تا امروز ۱۴ بازی عرضه کرده است. محیط داخلی و دکوراسیون این شرکت آمیزه‌ای از فان و هنر  است. داشتن اتاق ریلکسیشن و اتاق بازی نیز جزوی لاینفک از تمام کمپانیهای اینچنینی ست. میزهای کار کارمندان در وسط سالن بزرگ و بدون دیوار حائل قرار دارد که در آنجا می‌توان یک سالن کنفرانس شیشه ای را نیز مشاهده کرد. وجود یک آشپزخانه بزرگ و اُپن نیز در این دفتر کار زیبا خودنمایی می‌کند.

pocket-gems-3

pocket-gems-1

pocket-gems-2

——————————————

Level 5 office

شرکت بازی ساز مستقل‌و همچنین ناشر Level 5. این شرکت در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و هم اکنون با حدود ۲۰۰ کارمند به کار خود ادامه می دهد. مقر اصلی این شرکت در فوکوکا، ژاپن است. این کمپانی توسط Akihiro Hino تاسیس شد زمانی که وی شرکت Riverhillsoft را که در حال حاضر وجود ندارد ترک کرد. دفتر کار این شرکت با نورپردازی بسیار خلاقانه و هوشمند بسیار زیبا طراحی شده است و دفاتر کاری این شرکت جو بسیار زیبا و خوبی را برای تهیه بازی و بازی سازی دارند. سالن کنفرانس، سالن ریلکسیشن، سالن غذاخوری مجلل، دیس*کو!!!!!!! سالن کنفرانس زیبا و … گوشه هایی از این دفتر کار ژاپنی ست.

level5-3

level5-1

level5-2

——————————————

Polyphon Digital

Polyphon Digital یکی از بخشهای استودیوهای بازی سازی سونی ست که در سرتاسر جهان وجود دارند. این استودیو را با نام Gran Turismo می شناسید که تا زمان نوشتن این مطلب حدود ۶۳ میلیون کپی فروش داشته است. این کمپانی بیش از ۱۴۰ کارمند را در دفتر کار اصلی خود در توکیو جای داده است که توسط Kazunori Yamauchi، کارگردان سری بازی Gran Turismo مدیریت می شود. این دفتر کار فرا مدرن بیش از ۲۶۰۰ متر مربع مساحت دارد و در آن برای هر کاری فضایی اختصاص داده شده است. فضاهایی برای نشستن، نوشتن، راه رفتن، خواندن، گوش دادن، مباحصه کردن، مذاکره و مشاجره کردن و کلا هر کاری که برای ساخت بازی و بهتر شدن تولید بازی ها کمک می‌کند.

polyphon-1

polyphon-2

polyphon-3——————————————

Santa Monica Studio

شرکت سانتامونیکا در سال ۱۹۹۹ ایجاد شد و همه آن را با نام God Of War می‌شناسید. همچنین این کمپانی در ساخت بازی های Twisted Metal و Warhawk و Flow نیز همکاری داشته است. دفتر کار این شرکت دارای اتاق تست بازی خصوصی مخصوص گیمرهاست که در آن ۲۰۰۰ عنوان بازی را می توانید پیدا کنید و تمامی کنسولهای مرده و زنده در آن یافت می شوند. همچنین این دفتر دارای یکی از مجهزترین سالنهای تولید موزیک و صدا در دنیاست که جدیدترین ابزار آلات موسیقی را در خود جای داده است. سالن بازی های آرکید و کنسولهای بازی و سالن پینگ پونگ و پینبال نیز جزوی از سالنهای این مجموعه است. یک اتاق ریلکسیشن بسیار ساکت و بزرگ به همراه یک سیستم صوتی گران قیمت و تو کار نیز در این شرکت وجود دارد.

santamonica-1

santamonica-2

santamonica-3——————————————

Media Molecule

این استودیو در چهارم ژانویه سال ۲۰۰۶ توسط  ۴ کارمند سابق Lionhead یعنی Mark Healey, Alex Evans, Dave Smith و Kareem Ettouney تاسیس شده است و یک شرکت انگلیسی ست. اولین بازی این استودیو بازی محبوب و خوش ساخت و خلاقانه Little Big Planet بود که روی PS3 عرضه شد. دفتر کار این استودیو بسیار مدرن با نورپردازی روشن با رنگهای بسیار شاد و مفرح است و در آن اکشن فیگرهای بسیار زیاد و زیبا و اسباب بازی های بسیاری را می توان مشاهده نمود.

media-molecule-4

media-molecule-1

media-molecule-2

media-molecule-3

  • علیرضا غفارپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی