دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

ساخت یک بازی کامپیوتری یک پروسه ی زمان بر ، پیچیده و طاقت فرسا است و یکی از مهمترین قسمت های مرحله ی ساخت یک بازی ، مرحله ی طراحی ( Design ) می باشد . طرح بازی یک زیر مجموعه از توسعه ی بازی که شامل پردازش طراحی محتوی و قوانین یک بازی در مرحله ی قبل از تولید و طراحی روند بازی ، محیط ، سیر داستان در خلال مرحله ی تولید می باشد . طرح بازی به فردی ماهر و صلاحیت فنی به خوبی نوشتن مهارت ها نیاز دارد .

بایگانی

۱۱ مطلب در اسفند ۱۳۹۲ ثبت شده است

اغلب بازی های free-to-play آوازه و شهرت خیلی خوبی ندارند. بیشتر این بازی ها جلوی پیشرفت بازیکنان را می گیرند، البته با پرداخت پول می شود در راه پیشرفت قدم گذاشت، که همین مسائل باعث شده این بازی ها به ” پول بده تا برنده بشی” معروف بشوند. با این حال، با بیان مثال هایی از عنوان های F2P که ضعیف عمل کرده اند، به این معنا نیست که هیچ بازی رایگانی نیست که کار خودش را درست انجام نداده باشد. گیمر های زیادی هستند که پول زیادی برای خرج کردن ندارند به همین دلیل به بازی های F2P روی می آورند که تا مدت زیادی باعث می شود سراغ مغازه ها برای خرید بازی نروند. اگر شما به دنبال بازی های بزرگی هستید که نمی خواهید برایشان پول پرداخت کنید، اگر یکی از بازی های زیر را انتخاب کنید مطئنا پشیمان نخواهید شد.

  • علیرضا غفارپور
تصاویری وحشتناک و تکان‌دهنده از محل کار ۱۰ شرکت بازی سازی

تصاویر زیر از ده شرکت منتخب به روایت سایت gameshopguru.com می باشد که دیدن این تصاویر شاید به روحیات ما گیمرها لطمه وارد کند. البته با دیدن تصویر زیر و توضیحات مختصری که خواهید خواند هر چه بیشتر به تفاوت میان بازی سازان داخلی و خارجی پی می‌برید و به قول معروف ” یه جورایی” به آنها حق خواهید داد. ولی بهتر است بازی سازان نیز که توهمات رقابت با بازی های خارجی را دارند این مطلب را خوب برانداز کنند و در حد توانایی های خودشان بازی بسازند و در مصاحبه ها و همایشهای مختلف دم از رقابت با بازی سازان خارجی و شکستن شاخ غول نزنند.


  • علیرضا غفارپور

صدا

این ده نکته توسط آقای ROB BRIDGETT نوشته شده است. این شخص یک طراح صوت آزاد می باشد و بیشتر طراحی صدای بازی هایی را انجام می دهد که کنسول  را در بردارد. همچنین او دو سال بصورت خانگی در انگلستان مشغول به کار طراحی صوتی بوده است. وی طراحی صدای بازی هایی نظیر SCARFACE: THE WORLD IS YOURS را اتجام داده است.

  • علیرضا غفارپور

برنامه نویس


این ده نکته توسط آقای NOEL LLOPIS برنامه نویسی که در پروژه بازی های نظیر THE BOURNE CONSPIRACY ، DARKWATCH و سری بازی the MECHASSAULT کار کرده است نوشته شده است.



1.    نوشتن بازی: این مهمترین چیز یک برنامه نویس آرزوی انجام آن را داشته باشد. این زیاد مهم نیست که از چه زبانی استفاده می کنید یا چه نوع بازی مد نظر شماست. چه اهمیتی دارد که شما بخواهید چند بازی کامل را از ابتدا تا انتها تجربه کنید. من توصیه می کنم که از چند بازی کوچکتر و بعد به سمت بازی های بزرگتر حرکت کنی. نوشتن یک ماد خوبه اما نوشتن چند عدد معدود به عنوان اولین کارتان و یک نمونه تکنیکی. این بازی ها می توانند بصورت یک دموی بزرگ ساخته شده و تجربه شما را بیشتر نمایند.
  • علیرضا غفارپور
تولید کننده

این 10 نکته توسط آقای MICHAELJ.BOCCIERI که یک تولید کننده در استادیویی متعلق به Sega می باشد نوشته شده است.


1.    انتخاب نخستین خط مسیر: بیشتر اوقات سخت ترین قسمت های شکست در بازی محل شروع بازی می باشد. بازی باید در مسیری با اطمینان باشد.

2.    خودتان را در خارج از محل نشان دهید: داشتن یک شخصیت بزرگ برای یک تولید کننده بازی حتی با وجود نبود و یا محدود تجربه چیز بسیار واجب و مهمی است. مکاتبه و چیره دستی در رهبری یک تیم معمولاً موجب یک ارتباط با اعضای یک تیم در شروع می شود و بهترین راه برای گرفتن یک ارتباط خوب گذاشتن یک ملاقات چهره به چهره و حضوری با سایر اعضای تیم می باشد. همچنین برنامه هایی را باید برای حضور در صنعت و نمایش کار بچیند. فعالیت هایی که امکان پذیره حتماً باید انجام بگیرد به عنوان مثال حضور در نمایشگاه GDC و یا گرفتن یک بخش محلی از IGDA و ... . چهره و کارت تجاری تان را باید در ابتدای صنعت حرفه ای به نمایش بگذارید. به تمامی سوالات پاسخ داده و گوش دهید.
  • علیرضا غفارپور

طراح


این 10 نکته توسط آقای TIM LANG مدیر طراحان TECH DECK LIVE در استادیو Spin Master نوشته شده است.


1.    نوشتن اسناد طراحی: اسناد طراحی بازی در حقیقت قلب طراحی بازی می باشد. یک طراح بازی باید همه یا قسمتی از جریان توسعه بازی را بنویسد. شما باید واقعاً بلد باشید که چگونه بنویسید و خوب بنویسید. اگرچه کتب مختلفی در باب نویسندگی نوشته شده امّا راه بهتر و واقعی برای بهتر نوشتن، خواندن مقالات Anatomy of a Design Document است که در پایگاه اینترنتی Gamasutra.com منتشر شده است. (لازم به ذکر است که ترجمه این مقاله با عنوان ساختار اسناد طراحی در دست ترجمه است و بزودی توسط همین تارنما منتشر می شود مترجم)
  • علیرضا غفارپور

معماری :
سعی کنید در مورد شیوه ها و استیل ها مختلف معماری مطالعه کنید .هیچ کدام از خانه هایی که در اطراف خود می بینید بدون یک نقشه و یک شیوه معماری به وجود نیامده اند . اصولا ساخت یک بنا به نقشه نیاز دارد . در این حالت و با مطالعه در مورد شیوه ها و استایل های مختلف معماری شما می توانید به نحوه ساختمان و ساختن یک بنا اشنا شوید که این بسیار می تواند به شما در ساخت بناهای بازی خودتان و یا معماری لول تان کمک کند.

فیلم های تلوزیونی :
فیلم ها و تلوزیون پیشنهاداتی هستند که هیچ گاه اطلاعاتی که از ان بدست میاورید تمامی ندارد .
تماشای فیلم ها از جمله بهترین راه ها برای کسب ایده برای طراحی یک لول برای بازی شما است . تمامی فیلم ها را مشاهده کنید چه درام چه اکشن و غیره... اینها می توانند به خوبی به شما ایده طراحی هر لولی را بدهند .

  • علیرضا غفارپور

ایده می تونه هرچیزی باشه . می تونه جایی که در حال حاظر توی اون حضور دارید باشه . به دورو بر خودتون نگاه کنید تمام چیزهای دو رو بر شما می تونن پتانسیل تبدیل شدن به یک لول قابل بازی رو داشته باشند. همین الان اماده بشین و به محیط دورو اطرف خودتون نگاهی بندازید .تلوزیون ها و نمایشهایی که می بینید . بازی که بازی می کنید . کتابی که می خوانید . مکانی که در هنگام تعطیلات به ان سفر می کنید . همه و همه می توانند ایده ایجاد یک بازی و یک مرحله در بازی باشند .به این نکته واقعا توجه کنید که هنگامی که ایده ای به ذهن شما رسید حتما ان را در یک دفترچه کوچک بنویسید که از یاد شما نرود . اگر همینطور بتوانید تمامی ایده هایی که به ذهن شما میرسد را در دفترچه ای کوچک بنویسید می بینید که بعد از یک هفته منبعی وسیع از ایده ها برای استفاده پیش روی خودتان دارید .

  • علیرضا غفارپور

سرگرمی های دیجیتال

از دیر باز تا امروز سرگرمی به صورت های مختلف در زندگی انسان حضور داشته و خواهد داشت.امروزه بازیهای رایانه ای یکی از قطب های مهم سرگرمی هستند،تنوع در کنسول ها و بازی ها ، بازی های آنلاین و هزاران هزار محصولات جانبی این بازی ها بیشتر قشر کودک تا جوان حتی سنین بالا را به خود جذب کرده است.فاکتور های متعدد مانند داستان پردازی زیبا، جلوه های سینمایی و بصری چشم گیر،گیم پلی اعتیادآور،صدا گذاری،همزاد پنداری با شخصیت داستان و غیره و غیره تنها بخشی از عواملی هستند که باعث جذب انسان ها به بازی های رایانه ای و تبدیل این صنعت نو پا در مقایسه با دیگر صنعت ها به یکی از غول های سرگرمی دنیا شده است تا جایی که در ایالات متحده امریکا با فاصله ای چند میلیارد دلاری با سینمای هالیوودی در حال رقابت است.

  • علیرضا غفارپور

یک طراحی بازی کسی است که روند بازی ، تصور کردن و طراحی قوانین و ساختار یک بازی را طراحی می کند . بسیاری از طراحان ، حرفه ی خود را در بخش تست کردن آغاز می کنند جایی که خطاها به صورت مستقیم توسط دیگران دیده می شود .

حرفه ی طراحی در بازیهای کامپیوتری به بخش های زیر تقسیم می شود :
1 - طراح اصلی کار دیگر طراحان را هماهنگ می کند . طراحی اصلی ارتباطات تیم را مطمئن و تصمیم های طراحی بزرگ را میسازد .  طراحی اصلی اغلب فنی و باهوش است .

  • علیرضا غفارپور