دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

ساخت یک بازی کامپیوتری یک پروسه ی زمان بر ، پیچیده و طاقت فرسا است و یکی از مهمترین قسمت های مرحله ی ساخت یک بازی ، مرحله ی طراحی ( Design ) می باشد . طرح بازی یک زیر مجموعه از توسعه ی بازی که شامل پردازش طراحی محتوی و قوانین یک بازی در مرحله ی قبل از تولید و طراحی روند بازی ، محیط ، سیر داستان در خلال مرحله ی تولید می باشد . طرح بازی به فردی ماهر و صلاحیت فنی به خوبی نوشتن مهارت ها نیاز دارد .

بایگانی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

هیدئو کوجیما( Hideo Kojima)


هیدئو کوجیما نویسنده و بازی سازی است که در سال 1963  در ۲۴ آگوست سال ۱۹۶۳ در توکیوی ژاپن متولد شد.
وقتی وی هنوز کوچک بود با خانواده‌اش به شهر Shiraski و چندی بعد به Kawanishi مهاجرت کرد. در ابتدا مایل به هنرپیشگی و تصویرگری بود ولی بالاخره به سراغ نوشتن داستان‌های کوتاه رفت.
 به دلیل شغل پدرش او و خانواده مدام در سفر بوند.
 به دلیل این سفر های زیاد هیدئو دوستی نداشت و بهترین دوست او نیز تلویزیون بود که بیشتر وقت خود را پای آن می گذراند.
  • علیرضا غفارپور

نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز CouponCabin.com نشان داد، بیش از نیمی از افراد دارای دستگاه الکترونیکی همراه از این محصول برای انجام بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آبرگیزمو، نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز CouponCabin.com نشان داد، بیش از نیمی از افرادی که دستگاه الکترونیکی همراه دارند، از این محصول برای انجام بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند.

  • علیرضا غفارپور

مقدمه: مسلماً مهم ترین چیزی که می تواند از ارزش بازی شما به شدت بکاهد و حتی باعث دلسردی بازیباز از انجام بازی شما شود وجود خطا در بازی است. چه بسا بسیاری از بازی های بزرگ و مهم در جهان بودند که تنها به خاطر داشتن چندین خطای نرم افزاری (Bug) شکست خورده و از رونق افتاده اند. بازی سازان کشور ما متاسفانه در قسمت رفع اشکال و خطای بازی به شدت با ضعف روبرو هستند و این را می توان در بازی های تجاری ایرانی که در بازار موجود است دید. اصولاً خطاهای نرم افزاری در بازی علت های گوناگونی می تواند داشته باشد. که ما سعی می کنیم تمامی عوامل و راهکارهای کشف و از بین بردن خطاها را بررسی کنیم. بازی سازان کشور ما بدلیل مشغله های متفاوتی که دارند و مهم تر از همه کمبود عوامل و کادر فنی و تجربه کاری بعد از اتمام کار دیگر وقت زیادی برای پیدا کردن خطاهای نرم افزاری نمی گذارند و خیلی زود می خواهند بازی شان در بازار منتشر شود و این بزرگترین اشتباهی است که مرتکب می شوند.

  • علیرضا غفارپور

امروزه جهان های سه بعدی به جهان واقعی بسیار نزدیک شده اند، گرافیک بازی ها بسیار واقع گرایانه تر شده و زیبایی بصری در بازی ها حتی تا چند ماه گذشته تفاوت های بسیاری داشته است.

بدون شک برای نمایش این محیط ها پردازش های بسیار سنگینی نیاز است، برای سریعتر شدن پردازش ها از تکنیک ها و تکنولوژی هایی استفاده میشود که بازی سازهای حرفه ای باید آنها را بدانند و در مواقع لازم استفاده کنند.

یکی از کاربردی ترین و مفید ترین تکنیک ها، تکنیک (Level of detail (LOD است.

  • علیرضا غفارپور