دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

ساخت یک بازی کامپیوتری یک پروسه ی زمان بر ، پیچیده و طاقت فرسا است و یکی از مهمترین قسمت های مرحله ی ساخت یک بازی ، مرحله ی طراحی ( Design ) می باشد . طرح بازی یک زیر مجموعه از توسعه ی بازی که شامل پردازش طراحی محتوی و قوانین یک بازی در مرحله ی قبل از تولید و طراحی روند بازی ، محیط ، سیر داستان در خلال مرحله ی تولید می باشد . طرح بازی به فردی ماهر و صلاحیت فنی به خوبی نوشتن مهارت ها نیاز دارد .

بایگانی

بازی های انلاین بزرگ و رایگان

پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۳۹ ب.ظ

اغلب بازی های free-to-play آوازه و شهرت خیلی خوبی ندارند. بیشتر این بازی ها جلوی پیشرفت بازیکنان را می گیرند، البته با پرداخت پول می شود در راه پیشرفت قدم گذاشت، که همین مسائل باعث شده این بازی ها به ” پول بده تا برنده بشی” معروف بشوند. با این حال، با بیان مثال هایی از عنوان های F2P که ضعیف عمل کرده اند، به این معنا نیست که هیچ بازی رایگانی نیست که کار خودش را درست انجام نداده باشد. گیمر های زیادی هستند که پول زیادی برای خرج کردن ندارند به همین دلیل به بازی های F2P روی می آورند که تا مدت زیادی باعث می شود سراغ مغازه ها برای خرید بازی نروند. اگر شما به دنبال بازی های بزرگی هستید که نمی خواهید برایشان پول پرداخت کنید، اگر یکی از بازی های زیر را انتخاب کنید مطئنا پشیمان نخواهید شد.



(Path of Exile (PC

Path of Exile یک بازی خوب است. درست است که خیلی بهتر از بازی های هم سبکش نیست ولی یک وجه تمایز دارد که این تمایز رایگان بودن تقریبا همه چیز در بازی است. به همین دلیل زمانی که Path of Exile در سال پیش، قدم به عرصه بازی free to play گذاشت توانست خیلی سریع نامی برای خودش دست و پا کند. با مقدار زیادی الهام از بازی Diablo II، بازی Path of Exile یک عنوان وسیع RPG است که بازیکن را با تعداد زیادی از امکانات شخصی سازی غرق می کند. اگر هم می خواهید پولی پرداخت کنید و به سازندگان بازی کمکی کنید، انواع زیادی از افکت های ظاهری شخصیت و حیوانات خانگی مختلفی برای فروش وجود دارد. از این ها بگذریم، به عنوان یک بازی رایگان و سرگرم کنند ، Path of Exile انتخاب درستی است.
——————————————————————————-



(League of Legends (PC, Mac

یک دلیل حتما باید وجود داشته باشد که هرروز ۲۷ میلیون بازیکن در بازی سبک MOBA استودیو Riot Games، لاگین می کنند و به بازی می پردازند. League of Legends هم یک
بازی خوب f2p است. البته در همه ی بازی ها بیش از ۱۰۰ قهرمان قابل بازی دارد که یا باید پول رایج در بازی (IP) را بپردازید یا از پول های واقعی (RP) برای خرید آن ها استفاده کنید. البته برای گیمر هایی که نمی خواهند پولی پرداخت کنند نیز ۱۰ قهرمان قابل بازی وجود دارد، که این ۱۰ قهرمان دوره به دوره فرق خواهند کرد تا بازیباز ها احساس تکراری از یک بازی رایگان نداشته باشند. همچنین به بازیکنان این امکان داده خواهد شد تا قبل از خرید و اضافه کردن قهرمانی به کالکشن خود، آن را تست کنند. تنها قسمتی که باید برای آن پول واقعی خرج شود قسمت های مربوط به ظاهر شخصیت و بسته های XP یا IP هست.

——————————————————————————-

(Loadout (PC

اگر Borderlands و Quake را به طرز خشنی با هم مخلوط کنیم، Loadout به وجود می آید. بازیکنان در مدهای مختلف بازی می‌پرند، قل می خورند و راکت شلیک می کنند در حالی که یا در حال منفجر شدن هستند یا در فواره ای از خون با استایل کارتونی غلت می زنند. اساس جذابیت بازی به خاطر گستردگی در لوازم جنگی و گزینه های مختلف برای شخصی سازی سلاح ها است. خوشبختانه در Loadout بر عکس بسیاری از شوتر های free to play که بازیکن برای آپگرید اسلحه باید پول واقعی پرداخت کند، تمام آپگرید های سلاح ها تنها توسط XP هایی که در بازی بدست می آورید قابل خرید است. کسانی هم که می خواهند کمی در بازی متفاوت باشند می توانند آیتم های مختلف و بسیار زیاد شخصی سازی سه کاراکتر داخل بازی را با دلار واقعی خریداری کنند.

——————————————————————————-



(Dota 2 (PC

همانند League of Legends، در عنوان موفق Valve لازم نیست که حتما سرمایه زیادی داشته باشید تا موفق شوید. زیرا تمام هیرو های بازی از ابتدا به صورت رایگان در اختیار بازیکن است. Valve نسبت به پولی که بازیکنان باید خرج کنند، کمی خلاقانه عمل کرده است، به طوری که همه چیز از اسکین های HUD تا ویژگی های ظاهری هیرو های بازی برای فروش است. البته باید گفت که هیچ کدام از این آیتم های فروشی، تاثیری در گیم پلی ندارند. به همین دلیل است که (و البته به خاطر گیم پلی جذاب بازی) Dota 2 توانسته است ۳ جایزه از Game Informer Best of 2013 Awards دریافت کند.
——————————————————————————-

(Team Fortress (PC

این عنوان کارتونی شوتر همیشه یک بازی رایگان نبوده است. Valve در سال ۲۰۱۱ تصمیم به تغییر برنامه هایش پیرامون این بازی را گرفت. TF 2 اکنون دارای هزاران بازیکن و ۱۰۰ ها آیتم است که بیشتر آنها شامل اسلحه و کلاه می شود! بازیکن بازی را با اسلحه های استانداردی که بازی در نظر گرفته است شروع می کند و به سرعت علاقه مند به کسب اسلحه های بیشتر می شود. اما برعکس بعضی از بازی های دیگر، اسلحه های مختلف در TF2 آنچنان که با هم تفاوت دارند، در قدرتشان تفاوت زیادی دیده نمی‌شود. تمام قطعاتی که قابلیت اضافه شدن دارند، هم می توانند مفید باشند و هم می توانند در برخی از ویژگی ها باعث افت شوند. خوشبختانه، راه های رایگان مختلفی وجود دارد تا اسلحه های جدید درون بازی را تهیه کنید; از جمله با انجام دادن برخی از چالش های به خصوص در بازی، ترکیب برخی از اسلحه ها و وسایلی که به‌دست آورده اید، یا منتظر آیتم ها به صورت رندوم باشید. ولی اگر پلیر همیشگی این بازی باشید، مطمئنا در مدتی کم خود را در مجموعه ای از اسلحه های مختلف خواهید دید.

——————————————————————————-

(Warframe (PC, PS4

Warframe یک بازی cooperative (نیاز به یک شریک) است که در آن بازیکن نقش یک نینجای فضایی را بر عهده دارد. بله درست شنیدید، نینجای فضایی! همانطور که انتظار داشتید، نبرد های بازی سریع و روان است که همراه با اسلحه های کشنده و کشتن دشمنان با شمشیر به شما لذت خاصی را می دهد. با کامل کردن ماموریت ها شما کردیت، XP، و لوازمی برای کرفتینگ به‌دست خواهید آورد تا به وسیله آن شخصیت و سلاح های خود را آپگرید کنید. متاسفانه گرفتن وسایل و لوازم مختلف زمان زیادی طول می کشد، به همین دلیل Warframe می تواند کمی باعث آزار شما شود. بازیکنان بی طاقت هم، می توانند با خرج مقداری دلار، پیشرفت در بازی را با خرید “Platinum,” سریع تر کنند و با این کار دیگر نیاز به جمع آوری مواد مختلف برای کرفت تا لوازم قوی تری دریافت کنید، نیست. با این کار شاید بازی به شعار “پول بده تا برنده شوی” نزدیک می‌شود ولی به خاطر گیم پلی Co op بازی، تجهیزات بهتر کمک زیادی برای شکست دادن دیگران نمی کند. اگر از طرفداران مبارزات سریع هستید، Warframe انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

——————————————————————————-

(Neverwinter (PC

Neverwinter قالب بازی ویدیویی Fourth Edition Dungeons and Dragons است که در آن بازیکن یک نقش کلیدی در Neverwinter را برعهده می گیرد، بازی ای که بسیار از Dungeons and Dragons الهام گرفته است. بازیکن می تواند در این بازی سیاهچاله های خود را بسازد تا دیگر گیمر ها در آن به کنکاش بپردازند. بیشتر آیتم های قابل خرید در بازی شامل اجزای ظاهری می شود اما آیتم های دیگری هم هستند که برای خرید قیمت بالایی دارند البته خرید آن ها باعث می شود ساخت ابزار قدرتمند آسان تر شود. مطمئنا مشکلی نخواهد بود اگر بعضی از آیتم ها رایگان نباشد. اگر از بازی های نقش آفرینی MMO لذت می برید، به احتمال زیاد Neverwinter نیز برای شما لذت بخش خواهد بود.

——————————————————————————-

(World of Warplanes (PC), World of Tanks (PC, Xbox 360 Release 2/12/14

این ها دو بازی متفاوت هستند ولی هر دو توسط یک شرکت ساخته می شوند و در یک مدل هستند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به توضیح هر دو با هم بپردازم. World of Tanks و World of Warplanes هر دو از بازی های خوب آنلاین چند نفره به حساب می آیند که نیاز به کار گروهی، تفکر استراتژیک و دقت های مرگبار دارد. این ها بازی هایی سرگرم کننده ای هستند ولی کسب XP برای لول آپ و آزادکردن ماشین های جدید و شخصی سازی آن ها ممکن است کمی طولانی و خسته کننده شود! با پول های واقعی می توانید Gold بخرید، که باعث می شود سرعت پیشرفت در بازی را با حذف کردن نیاز XP برای خرید ماشین ها، افزایش دهد. همچنین با Gold می توانید به اکانت پرمیوم آپگرید کنید تا XP و کردیت بیشتر در داخل بازی کسب کنید. اگر برای World of Tanks و World of Warplanes وقت بگذارید، مطمئنا هر دوی آن ها لذت بخش خواهند بود و انتظار هم نداشته باشید که در این بازی ها زود پیشرفت کنید.

——————————————————————————-

(Plants Vs. Zombies 2 (Android, iOS

وقتی خبر های مختلفی مبنی بر اینکه نسخه بعدی Plant Vs Zombies یک عنوان رایگان خواهد بود، منتشر شد، بسیاری از گیمرها به سمت این بازی جذب شدند. وقتی هم که بازی عرضه شد، هیچ جایی برای نگرانی وجود نداشت. چون PvZ 2 همچنان لذت بخش، سرگرم کننده و اعتیاد آور بود. مناطق Pesky نیاز به کلیدی دارند که به‌دست آوردن آن ها بدون پرداخت مبلغی کم مشکل خواهد بود. قفل بودن این مناطق از پیشرفت گیمر در بازی جلوگیری می کند. البته، خود PopCap نیز فهمیده بود که این کلید ها بیشتر از اینکه ارزش داشته باشند، باعث مشکل می شوند، به همین دلیل در آپدیتی جدید تمام مناطق قفل شده قبلی را باز کرد. پس تنها جنبه های قابل خرید در بازی بسته های سکه و گیاهان انتخابی هستند. البته هر دوی این ها در روند انجام بازی خیلی هم ضروری نیستند.

——————————————————————————-


(Hearthstone (PC, Mac

مطمئنا همه می دانیم که تا وقتی شرکت قدرتمندی همچون Blizzard هست، بازی های رایگان به این زودی ها جایی نمی روند. فعلا این بازی در حالت بتا قرار دارد. Hearthstone در سبک بازی با مجموعه ای از کارت ها هست، که هر کارت امتیاز و ویژگی خاصی دارد.بازیکن ها با برنده شدن مسابقات و انجام دادن ماموریت های روزانه گلد دریافت می کنند.این گلد ها می توانند برای خرید Booster Pack ها استفاده شود، پک هایی که در آن ها کارت های بیشتری هستند. البته برای خرید این پک ها از پول واقعی نیز می توانید استفاده کنید.گیمر می تواند کارت هایی را که نمی خواهد به dust (گرد و ذرات) تبدیل و از گرد آن ها برای ساخت کارت های جدید استفاده و به مجموعتون اضافه کنید ، با اینکار دیگر نیاز ی به خرید Booster Pack نخواهد بود.


مطمئنا بازی های خوب free to play زیادی وجود دارد اما در این مقاله تنها سعی شده بود به تعدادی از آن ها پرداخته شود. اگر شما هم بازی های رایگان دیگری می شناسید، در اینجا اعلام کنید.

  • علیرضا غفارپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی