دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

ساخت یک بازی کامپیوتری یک پروسه ی زمان بر ، پیچیده و طاقت فرسا است و یکی از مهمترین قسمت های مرحله ی ساخت یک بازی ، مرحله ی طراحی ( Design ) می باشد . طرح بازی یک زیر مجموعه از توسعه ی بازی که شامل پردازش طراحی محتوی و قوانین یک بازی در مرحله ی قبل از تولید و طراحی روند بازی ، محیط ، سیر داستان در خلال مرحله ی تولید می باشد . طرح بازی به فردی ماهر و صلاحیت فنی به خوبی نوشتن مهارت ها نیاز دارد .

بایگانی

هیدئو کوجیما : تا زنده ام ، بازی می سازم

پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۱۰ ب.ظ

هیدئو کوجیما( Hideo Kojima)


هیدئو کوجیما نویسنده و بازی سازی است که در سال 1963  در ۲۴ آگوست سال ۱۹۶۳ در توکیوی ژاپن متولد شد.
وقتی وی هنوز کوچک بود با خانواده‌اش به شهر Shiraski و چندی بعد به Kawanishi مهاجرت کرد. در ابتدا مایل به هنرپیشگی و تصویرگری بود ولی بالاخره به سراغ نوشتن داستان‌های کوتاه رفت.
 به دلیل شغل پدرش او و خانواده مدام در سفر بوند.
 به دلیل این سفر های زیاد هیدئو دوستی نداشت و بهترین دوست او نیز تلویزیون بود که بیشتر وقت خود را پای آن می گذراند.

 او از جوانی به گرافیست و هنرمند شدن علاقه بسیار داشت .
او داستان‌های خود را به مجلات ژاپنی می‌فرستاد ولی هیچ یک از آن مجلات داستان‌های کوجیما را برای چاپ شدن مناسب ندانستند. داستان‌هایی که کوجیما برای مجلات می‌فرستاد اغلب ۴۰۰ صفحه‌ای بودند در حالی که مجلات خواهان داستان‌هایی حداکثر ۱۰۰ صفحه‌ای بودند. سرانجام او تمرکز خود را همراه با یکی از دوستانش بر روی فیلم سازی متمرکز کرد.
زمانی که هیدئو در دانشگاه در رشته اقتصاد درس می خواند ، بازی های رایانه ای وارد زندگی او شد و بازی سوپر ماریو بروس چنان تاثیری بر زندگی او گذاشت که دنیای جدیدی برای او به وجود آورد.
هر روز که می‌گذشت علاقه وی به بازیسازی بیشتر می‌شد تا اینکه در سال چهارم دانشگاه با اعلام این خبر که می‌خواهد به صنعت بازیسازی بپیوندد همه را متحیر کرد؛ این در حالی بود که در ابتدا وی رویای کارگردانی را در سر می‌پروراند.
او به کمک چند تن از همکارانش بازی سازی را شروع کرد ، حاصل دست رنج کوجیما و همکارانش بازی گمنامی بود که به سرعت بعد از فرستاده شدن به شرکت کونامی توسط این شرکت بزرگ رد شد.
دلیل اصلی رد شدن این بازی ، ضعیف بودن برنامه نویسی او بود که هیدئو را بران داشت که کار خود را تصحیح کند و بازی بهتری را تحویل شرکت کونامی دهد.
در ۱۹۸۶ وارد کونامی شد و پروژه متال گیر را آغاز کرد. این بازی در سال ۱۹۸۷ در ژاپن و بعضی از نقاط اروپا عرضه شد.
نتیجه کار فوق العاده از آب در آمد و فکر ساخت عناوینی دیگر از این بازی موفق به ذهن سازندگانش افتاد.
بالاخره هیدئو موفق شد در سن 26 سالگی اولین بازی موفق خود را با نام metal gear solid وارد بازار کند ، با انتشار متال گیر سالید بر روی کنسول پلی‌استیشن؛ شهرت کوجیما بین‌المللی شد و وی به عنوان فردی مشهور در بین رسانه‌های بازی مطرح گشت. تاکنون بازی‌های زیادی از سری موفق متال گیر منتشر گشته است که آخرین آنها متال گیر سالید: طلوع نام گرفته است
کوجیما تا به امروز بازی های بسیار کمی ساخته ، بهترین عنوان او همین سری MGS است که تا امروز 8 نسخه از آن منتشر شده و فروش بسیار خوبی نیز داشته اند.
دلیل موفقیت این سری این بود که برای اولین بار مخفی کاری را وارد بازی های رایانه ای می کرد و دلیل دیگر نیز شخصیت پردازی افسانه ای به ویژه solid snake (شخصیت اصلی سری) و داستان سرایی بسیار زیبای آن است.
نکته جالب این جاست که کوجیما از شماره ی پنجم این بازی اعلام تمام شدن سری را کرده است و همان طور که می دانید 2 بازی جدید نیز از این سری نیز به تازگی اعلام شده است ، که برای اولین بار برای ایکس باکس نیز می آیند و دیگر شخصیت اصلی آن snake  است.

Snatcher/Policenauts series

  • Project 'S' (unknown) - co-design with Suda 51*
  • Policenauts (1994: PC98, 1995: 3DO, 1996: Playstation, 1996: Saturn) - writer/director*
  • Snatcher CD-ROMantic (1992: PC-Engine) - writer/director*
  • SD Snatcher (1990: MSX2) - original writer*
  • Snatcher (1988: PC88 & MSX2) - writer/director*

Boktai series

  • Lunar Knights (2006: Nintendo DS) - producer*
  • Boktai: Sabata's Counterattack (2005: Game Boy Advance) - producer*
  • Boktai 2: Solar Boy Django (2004: Game Boy Advance) - producer*
  • Boktai: The Sun Is in Your Hand (2003: Game Boy Advance) - producer*

Zone of the Enders series

  • Zone of the Enders: The 2nd Runner (2003: Playstation 2, 2003: Special edition for Playstation 2) - producer*
  • Zone of the Enders (2001: Playstation 2) - producer*

Tokimeki Memorial Drama Series

  • Tokimeki Memorial Drama Series Vol. 3: Tabidachi no Uta (1999: Playstation & Saturn) - executive director
  • Tokimeki Memorial Drama Series Vol. 2: Irodori no Love Song (1998: Playstation & Saturn) - planner/producer
  • Tokimeki Memorial Drama Series Vol. 1: Nijiiro no Seishun (1997: Playstation & Saturn) - planner/producer/drama director

دیگر بازی‌ها

  • Twelve Tender Killers (2008: Mobile Phones) - producer*
  • Super Smash Bros. Brawl (2008: Wii) - designer of Shadow Moses Island stage.
  • Kabushiki Baibai Trainer Kabutore! Next (2007: Nintendo DS) - producer*
  • Stock Trading Trainer : Kabutore (2006: Nintendo DS) - producer*
  • Lost Warld [بنابراین] (1986: MSX, cancelled) - writer/director*
  • Penguin Adventure (1986: MSX) - assistant director

فیلم‌ها

  • Versus (2000) - cameo (extra)
  • Azumi (2003) - cameo (extra)
  • Metal Gear Solid (TBA) - executive producer/writer

صداپیشگی

  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008) - Voice of God
  • Metal Gear Solid: Integral (1999) - Genola
  • Policenauts (1994) - AP Officer B
  • علیرضا غفارپور

نظرات  (۱)

چه کسی است که نداند مردم عزیز ما در سختی هستند و گرانی و کمبود بر طبقه مستضعف فشار می‏آورد، ولی هیچ کس هم نیست که نداند ...
... برخورد قاطع اسلامی با امریکا و شوروی، فشار و سختی و شهادت و گرسنگی را به دنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کرده‏اند و بهای آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار می‏کنند. این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب ، بی شهادت میسر نیست.

صحیفه امام، ج‏8 ، ص42

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی