دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

دنیای بازی سازی

به دنیای زیبای بازی سازی خوش آمدید. در این وبلاگ آخرین مطالب بازی سازی جهت اطلاع بازی سازان ایرانی ارائه خواهد شد

ساخت یک بازی کامپیوتری یک پروسه ی زمان بر ، پیچیده و طاقت فرسا است و یکی از مهمترین قسمت های مرحله ی ساخت یک بازی ، مرحله ی طراحی ( Design ) می باشد . طرح بازی یک زیر مجموعه از توسعه ی بازی که شامل پردازش طراحی محتوی و قوانین یک بازی در مرحله ی قبل از تولید و طراحی روند بازی ، محیط ، سیر داستان در خلال مرحله ی تولید می باشد . طرح بازی به فردی ماهر و صلاحیت فنی به خوبی نوشتن مهارت ها نیاز دارد .

بایگانی

مقدمه ای بر بازی سازی

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰۵:۵۵ ب.ظ

به نام خداوند جان آفرین

سلام به همه دوستان و علاقه مندان به بازی و دنیای بازی سازی

امروز می خوام به عنوان اولین پست این بلاگ، یک سری اطلاعات اولیه از بازی بگم و امیدوارم که این مطالب به دردتون بخوره


خوب بریم سر اصل مطلب
من فکر می کنم هر کسی برای خودش می تواند یک بازی طراحی کند ولو اینکه بازی ساخته او بازی خوبی نباشد، اما هرچه باشد او برای خود یک بازی ساخته و باید به بازی خود افتخار کند و در مسیر بهتر شدن بازی اش کوشش کند.


برای ساخت یک بازی بزرگ و برتر افراد بسیاری از قبیل برنامه نویس ، آهنگساز، طراح و ... در یک گروه به کار گرفته می شوند در نتیجه افرادی که خود به تنهایی کار می کنند نباید انتظار داشته باشند که بازی را ساخته خودش به تنهایی است با بازی های بزرگ مقایسه کند؛ساخت بازی به تنهایی کاری بس دشوار است زیرا برای ساخت بازی دو چیز در هم ادغام می شود یکی ساخت بازی و دیگری زمان.
اما اصل مهم در بازی سازی برنامه ریزی است ، شما با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده می توانید خودتان نیز یک بازی بسازید اما دیگر از تقسیم وظایف خبری نیست.پس به شما می کنم که اگر می خواهید یک بازی ساخته خودتان باششید با دیگر دوستانی که علاقه مند به بازی سازی هستند یک گروه را تشکیل دهید و به کار خود ادامه دهید.
چرا من بازی می سازم؟


این یک سوال منطقی است و ممکن است جواب هایی مثل جملات زیر داشته باشد.
من فکر می کنم بازی سازی ساده است.
من عاشق سازندگی هستم
با ساخت بازی من می توانم یک جهان طراحی کنم که وقایع آن مطابق میلم باشد.
می خواهم از این راه تجارت کنم.
من با این کار مشهور و سرشناس می شوم.
و...


مطمئناً جواب شما یکی از جواب های بالا خواهد بود اما مطمئن باشید حرف اول در یازی سازی را عشق به بازی می زند و کسی که دوست دارد از این راه پولدار شود، اگر عاشق این کار نباشد با سر به زمین می خورد.


فکر کنم تا اینجا برای شروع کافی باشه و به زودی مطالب بیشتری براتون ارائه میکنم

  • علیرضا غفارپور

نظرات  (۱)

  • امیرحسین رجب زاده
  • عالی بود 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی